ترب سفید و خواص آن
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

ترب سفید و خواص آن

ترب سفید خواص،ترب سفید به انگلیسی،ترب سفید در بارداری،عوارض ترب سفید،تاریخچه  ترب سفید

ترب سفید یکی از انواع ترب می باشد.لازم به ذکر است که ترب سفید، گیاهی با ریشه های بسیار بلند است که می توان آن را خام و یا پخته مصرف نموذ. در واقع بررسی درباره خواص این گیاه نشان می دهد که ترب سفید چربی خون را کم می کند.بهتر است بدانید که آب ترب سفید آنزیم های هاضمه ای مشابه آنزیم های موجود در سیستم گوارشی زیادی دارد.بهتر است بدانید که  ترب بریده شده را نباید به مدت زیاد در هوای آزاد قرار داد زیرا ۵۰ درصد آنزیم های خود را در عرض ۳۰ دقیقه از دست خواهد داد. این گیاه که ادرارآور است، آب اضافه را از کلیه دفع می نماید.

ترب سفید،خواص ترب سفید

جالب است بدانید که ترب غنی از سلولز گیاهی است که با کمک در هضم غذا، حفظ آب بدن، مانع ایجاد یبوست می گردد.بدنیست بدانید که خشکی دهان را رفع می کند.لازم به ذکر است که ترب سفید خام به شکل سالاد، دایکون‌اوروشی ( با ابزاری ویژه آنرا ریز کرده، بصورت رنده‌شده مانند در می‌آید.) برش خلالی آن به نام تسوما است و همراه ساشیمی ماهی خام می شود

ترب سفید،خواص ترب سفید
بدنیست بدانید که ترب سفید، سموم بدن را برطرف می کند و از سرطان روده نیز پیش گیری می نماید این گیاه ریشه ای به معده در هضم غذا کمک می رساند.گفتنی است که  مصرف ترب کلیه ها را تصفیه می کند و مانع هرگونه عفونت کلیه ای و سیستم ادراری می گردد.

ترب سفید،خواص ترب سفید

بهتر است بدانید که  خاصیت ضدعفونی کننده آن اختلالات پوستی مانند خشکی، جوش، ترک خوردگی و… را درمان می نماید و به پوست شادابی می بخشد. برای استفاده، ترب را له کنید و روی صورت خود قرار دهید.بدنیست بدانید که  مصرف موضعی آن برای گزیدگی حشرات، زنبور و درد و ورم به کار برده می شود. این گیاه، سوخت و ساز بدن را نظم می بخشد، گردش خون را بهبود می دهد، سردرد را برطرف و گلودرد را درمان می نماید.

ترب سفید،خواص ترب سفید

این گیاه در ایران خیلی مصرف ندارد ولی پر خاصیت است.

ترب سفید و خواص آن

مطالب مرتبط:

ترب سیاه

تربچه

ریحان

شوید

جعفری





:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 18 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: